U kan ten laatste 2 werkdagen op voorhand, op 2 manieren een rit aanvragen :
U kan elke werkdag bellen tussen 9.00 uur en 12.00 uur en tussen 13.00 uur en 16.00 uur om ritten aan te vragen of te wijzigen.
Maak gebruik van onze aanvraagdocumenten voor individueel vervoer en/of groepsvervoer.
Ga naar “Online aanvragen” rechts op het blad en kies het juiste document.
De mail-inbox wordt dagelijks behandeld.
Welke informatie hebben we nodig wanneer je telefonisch een rit reserveert?
(onze dispatchers zijn veelal vrijwilligers die niet alle leden kennen noch alle adressen en gewoonten)
- persoonlijke gegevens: naam, telefoonnummer en volledig adres (adres van vertrek);
datum en uur van vertrek; - enkele rit of een heen- en terugrit? Ophaal- + bestemmingsgegevens (volledig adres, uur) worden ook vooraf afgesproken. OPGELET: hoe flexibeler u bent bij de aanvraag van de uren hoe gemakkelijker het is om uw rit toegewezen te krijgen.
- ben je alleen of gaat er een begeleider mee? Naam van de begeleider(s) doorgeven. Hun lidmaatschap moet in orde zijn.
- om welk type rolstoel gaat het? (manueel, elektrisch, scooter …)
- moet er eventueel extra bagage mee vervoerd worden? (opgelet: we doen geen goederenvervoer)
De dispatching bevestigt uw aanvraag of neemt contact en spreekt met u af wanneer u zal worden opgehaald en of teruggebracht.
U moet ervoor zorgen dat u op het afgesproken uur ook effectief klaar staat, want onze chauffeur heeft een strak schema. De chauffeur wacht maximaal 10 minuten ter plaatse.