Hoe werken wij – tarief?

De MMC Leuven is een 100% vrijwilligersorganisatie. Ze heeft niet de mogelijkheid om een 24 uur permanentie te organiseren. Vandaar ook dat de ritkost zo laag kan gehouden worden.

Animatie hoe een rit aanvragen, klik op de illustratie of op de link:

https://youtu.be/jZ5vyWs8Azc

Stap 1: een rit bestellen

  • Minstens twee werkdagen op voorhand bestellen! Wacht niet tot het laatste moment! Het is gemakkelijker een chauffeur te zoeken voor een rit voor binnen twee weken dan voor binnen twee dagen.
  • Telefonisch contact opnemen met de MMC op 016/29 01 21, elke werkdag tussen 13:30 en 16:00.
  • Of bestel ONLINE uw gewone of vaste rit via onze website: www.vzwmobiel.be/mmc

Onze chauffeurs rijden 7 dagen op 7, 24 uur op 24, over heel België op basis van beschikbaarheid van een chauffeur. Vraag uw ritten tijdig aan.

  • U geeft de datum, het uur en het volledige adres van de bestemming door ook eventuele haltes onderweg.
  • Eén begeleider per vervoerd lid kan gratis mee (naam en voornaam opgeven bij reservatie van de rit) indien deze op hetzelfde adres in- en uitstapt.
  • De chauffeur wacht maximaal een half uur ter plaatse.

Indien de chauffeur u na uw bezoek ook moet terug brengen wordt dit bij de reservatie al afgesproken!


U kan ook voor vaste ritten reserveren

Indien u gedurende een bepaalde periode steeds naar dezelfde bestemming moet (bijvoorbeeld dagelijks op het zelfde uur naar de kinesist of wekelijks op dezelfde dag en het zelfde uur naar de kapper) proberen wij voor u een vaste chauffeur voor die ritten te zoeken. Vergeet ons niet te verwittigen wanneer de ritten niet meer nodig zijn!


Stap 2: betalen

U betaalt de ritvergoeding contant aan de chauffeur. U kan ook één begeleider gratis meenemen. De naam en voornaam moet wel bij de bestelling van de rit opgegeven worden.

naamloosOnze prijzen

Voor elke aangevraagde rit betaalt u 1 euro administratiekost plus € 0,30 per km. De kilometerteller begint te lopen van aan de woonplaats van de chauffeur tot hij terug thuis is.

(Alle vermelde bedragen en prijzen gelden op het tijdstip van update van deze pagina: 20/10/2016)

Voorbeeld:

Onze chauffeur vertrekt in de IJzerenmolenstraat 10 3001 Heverlee om het lid op te halen op Leuvenstraat 1 te Kessel-Lo. Het lid wordt vervoerd naar de Minnepoort 3000 Leuven. De chauffeur keert nadien terug naar de IJzerenmolenstraat 10 3001 Heverlee. ritberekening

Er werden 9.9 km gereden afgerond 10 km. deze rit kost 1 euro administratiekost + (0.30 euro x 10) = 4 euro.

Het lid betaalt 4 euro voor die rit. Een commerciële taxi vraagt gerust 15 euro voor die rit.


Reservatie annuleren

Een rit kan enkel telefonisch geannuleerd worden tot 1 werkdag voor vertrek en dit elke werkdag tussen 13.30 en 16.00 uur. Je betaalt dan geen annulatievergoeding. Annulaties gemeld na 16.00 uur, 1 werkdag voor de aangevraagde rit, worden aangerekend.

opgelet-website-picTer verduidelijking:

  • Indien een rit geboekt werd voor vrijdag 22 uur, dan kan deze rit ten laatste op donderdag tussen 13.30 en 16.00 uur geannuleerd worden. Voor annulaties na 16.00 uur wordt een annulatievergoeding aangerekend omdat we geen permanentie hebben na 16.00 uur en de chauffeur niet meer kunnen verwittigen.
  • Een rit die geboekt werd voor maandagvoormiddag om 10 uur kan ten laatste geannuleerd worden op vrijdag tussen 13.30 uur en 16.00 uur. Voor annulaties na 16.00 uur wordt een annulatievergoeding aangerekend omdat we geen permanentie hebben na 16.00 uur en de chauffeur niet meer kunnen verwittigen.

U kan enkel telefonisch annuleren op het nummer 016/29 01 21  elke werkdag tussen 13.30 en 16.00 uur.

OPGELET:

Annulaties per mail:

* duidelijk uw naam en voornaam vermelden, datum van de aangevraagde rit en het uur, de reden van annulatie.

* het uur van ontvangst van de mail is bepalend.

Indien U niet of niet tijdig geannuleerd hebt, worden U de gereden km’s van de woonst van de chauffeur naar het ophaaladres en terug aangerekend.